Δευτέρα 16 Ιουλίου 2012

Η απάτη των εκπτώσεων!

Βρισκόμαστε στα μέσα Ιουλίου και οι εκπτώσεις μόλις ξεκίνησαν. Άντε ωραία λες. Περίμενες τόσο καιρό να έρθουν οι εκπτώσεις, για να πάρεις αυτά που θέλεις πιο φθηνά, μιας και  οι καιροί δεν είναι και οι πιο εύκολοι, οικονομικά.
Πριν έρθει η περίοδος των εκπτώσεων, έχεις “σταμπάρει” κάποια ρούχα ή παπούτσια που σου αρέσουν και ετοιμάζεσαι να πας να τα πάρεις σε αρκετά χαμηλότερες τιμές.

Μπαίνεις μέσα στα μαγαζιά και κάπου εκεί, αρχίζεις και καταλαβαίνεις την μεγάλη απάτη των εκπτώσεων. Τα ρούχα που είχες δει πιο παλιά και περίμενες τόσο καιρό να αγοράσεις, έχουν εξαφανιστεί! Στην θέση τους έχουν μπει άλλα, τα οποία βλέπεις  για πρώτη φορά και δεν έχουν καμία σχέση με εκείνα τα ωραία που είχες στο μυαλό σου. Αρχίζεις να ψάχνεις καλύτερα μήπως και δεις κάτι καλό και εκεί που βρίσκεις κάτι όμορφο και είσαι έτοιμος/η να το αγοράσεις, βλέπεις ξαφνικά, με όχι ιδιαίτερα μεγάλα γράμματα, NEW COLLECTION!

Βλέποντας ότι οι επιλογές σου έχουν λιγοστέψει επικίνδυνα, αποφασίζεις να διαλέξεις κάτι που είναι πιο κοντά στα γούστα σου και να το αγοράσεις. Εκείνη ακριβώς την στιγμή όμως, κάνεις το χατίρι των μαγαζιών και όχι το δικό σου. Αν στα ράφια υπήρχαν τα ρούχα που ήθελες πραγματικά  να αγοράσεις, δεν θα κοίταζες καν αυτά που διάλεξες σαν αναγκαστική επιλογή. Αυτό θέλουν να καταφέρουν τα μαγαζιά. Να πουλήσουν αυτά που ξέρουν ότι δεν θα αρέσουν πολύ στους καταναλωτές και κατά τα μέσα και τέλη της περιόδου των εκπτώσεων, βγάζουν τα “καλά κομμάτια” που είναι σίγουρο ότι θα πουληθούν.

Άλλη μεγάλη απάτη, είναι το ποσοστό των εκπτώσεων. Από προσωπική εμπειρία σε αγορά γυαλιών ηλίου, είχα παρατηρήσει το εξής. 
Στο πρώτο μαγαζί, τα γυαλιά είχαν αξία 165 ευρώ και με 40% τα αγόραζες με 100 ευρώ.
Στο δεύτερο μαγαζί, τα γυαλιά είχαν αξία 145 ευρώ και με 30% έβγαινε πάλι 100 ευρώ.
Στο τρίτο μαγαζί, τα γυαλιά είχαν αξία 125 ευρώ και με 20% έβγαινε και πάλι 100 ευρώ!
Με λίγα λόγια θέλω να πω ότι, θα πρέπει να δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στην τελική τιμή, και όχι στο μεγάλο ποσοστό έκπτωσης που πολύ πιθανόν να είναι και πλασματικό.

Αυτό το φαινόμενο, λίγο ή πολύ, γινόταν πάντα. Πόσο μάλλον τώρα, που υπάρχει και οικονομική κρίση. Για αυτό και εμείς, σαν καταναλωτές, πρέπει να σκαφτόμαστε πιο σωστά και πιο ολοκληρωμένα όταν πρόκειται να δώσουμε τα λεφτά μας, που ο καθένας ξέρει πόσο δύσκολα τα βγάζει.

Τι πρέπει να γνωρίζουμε σαν καταναλωτές!

  • Να αγοράζουμε σύμφωνα με τις ανάγκες μας. Να προγραμματίζουμε και να καταγράφουμε τις ατομικές μας ανάγκες.
  • Να δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα των προϊόντων. Κυκλοφορούν προϊόντα δεύτερης διαλογής, ελαττωματικά κλπ.
  • Να κάνουμε έλεγχο αγοράς πριν και κατά την διάρκεια των εκπτώσεων και να μην ξεχνάμε ότι οι τιμές των προϊόντων διαμορφώνονται ελεύθερα.
  • Να είμαστε εγκρατείς στις αγορές, να μην παρασυρόμαστε από το κλίμα φτήνιας, των ευκαιριών των εκπτώσεων.
  • Να δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στην τελική τιμή, και όχι στο μεγάλο ποσοστό έκπτωσης που ίσως είναι και πλασματικό.
  • Να θυμόμαστε ότι στα προϊόντα που είναι σε προσφορά δεν γίνονται αλλαγές.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου